GAMBAR - Banjir IOI Puchong dan kenyataan sebuah blog yg aku baca

SHAH ALAM, 18 Feb- Banjir yang melanda IOI Puchong pada petang ini adalah sudah dijangkakan. Banjir yang sama pernah menyerang Klang beberapa kali dalam tahun lalu. Banjir yang sama juga pernah melanda Kajang tahun lalu.
Pengerusi Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS), semua orang tahu, punca banjir-banjir kilat adalah kerana saliran longkang, parit dan sungai tidak diselengagra dengan baik oleh pentadbiran kerajaan  Selangor.
 
"Walaupun kerajaan pusat memberikan bantuan sebanyak lebih dari RM350 juta setahun dari peruntukan MARRIS kepada kerajaan Selangor setiap tahun, namun kerana kelekaan Menteri Besar bermain politik setiap hari menjadi nya lena dalam buaian politiking yang tak berkesudahan.
"Peruntukan yang sepatutnya dibelanjakan untuk baiki jalan, selenggara parit, longkang dan sungai dibazirkan kepada projek MES yang menguntungkan kroni politik PKR, DAP dan Pas sahaja," ujarnya dalam satu kenyataan hari ini.
 
Soal beliau air hak rakyat seperti yang dilaungkan setiap hari oleh Menteri Besar, adakah air banjir juga milik rakyat ? Mohon MB memberikan jawapan yang pasti.
 


0 Komentar untuk "GAMBAR - Banjir IOI Puchong dan kenyataan sebuah blog yg aku baca"

Dah baca? Sudikanlah beri komen sepatah dua ya...

 
Copyright © 2015 naima afrina - All Rights Reserved
Template By Catatan Info