Mario Balotelli minta maaf

PRAGUE - Penyerang kontroversi Itali, Mario Balotelli memohon maaf selepas dilayangkan kad merah ketika seri tanpa jaringan dengan Republik Czech pada aksi Kumpulan B kempen kelayakan Piala Dunia 2014 Zon Eropah di Prague kelmarin.
"Saya memberikan reaksi yang keterlaluan. Jadi, saya meminta maaf.
"Saya memohon maaf kepada rakan-rakan sepasukan dan masih banyak lagi yang perlu saya pelajari," kata Balotelli menerusi Twitter peribadinya semalam.
Kelmarin, Balotelli dilayangkan kad merah selepas mengutip dua kad kuning dalam tempoh tiga minit pada pertengahan babak kedua selain gagal mengawal emosi ketika keluar dari padang.
Dia juga dilaporkan menulis mesej negatif di laman Twitter sebelum memohon maaf.
Jurulatih Itali, Cesare Prandelli turut menggesa Balotelli supaya lebih bijak mengawal sebarang provokasi pada perlawanan selepas ini.
"Dia harus memahami bahawa pemain hebat sentiasa menjadi sasaran provokasi.
"Jika Balotelli berjaya melepasi ujian itu, ia satu kelebihan buatnya untuk berdepan mana-mana pemain lawan," kata Prandelli.
Dengan keputusan itu, Itali yang kebal dengan rekod tanpa kalah kini memiliki kelebihan empat mata di depan pasukan di tangga kedua, Bulgaria, manakala Republik Czech di tangga ketiga (sembilan mata).


0 Komentar untuk "Mario Balotelli minta maaf"

Dah baca? Sudikanlah beri komen sepatah dua ya...

 
Copyright © 2015 naima afrina - All Rights Reserved
Template By Catatan Info