Berlian 200 tahun ditemui semula

Berlian berusia 200 tahun yang didakwa hilang dari sebuah tokong di Jalan Kapitan Keling kelmarin ditemui semula dalam serpihan kaca yang diketuk seorang lelaki kelmarin.

Justeru, polis menafikan dakwaan berlian itu dilarikan seorang pemuda yang cedera dibelasah tiga lelaki di Tokong Cina Godness of Mercy dalam kejadian kelmarin.
Timbalan Ketua Polis Daerah Timur Laut, Superintendan Ismail Idris, berkata berlian berkenaan ditemui pada serpihan cermin selepas suspek berusia 35 tahun memecahkan cermin yang menempatkan patung Dewi Kuan Yin dengan menggunakan tukul besi.


Beliau berkata, penemuan berlian itu dimaklumkan pihak pengurusan tokong berkenaan kepada polis selepas pemeriksaan ke atas suspek gagal menemui berlian itu.

Suspek dibelasah

Katanya, suspek yang cedera dibelasah tiga lelaki yang menyedari perbuatan itu kini masih dirawat di Hospital Pulau Pinang (HPP) akibat kecederaan di kepala.

"Kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 148 Kanun Keseksaan iaitu merusuh dengan senjata dan Seksyen 427 kanun sama iaitu melakukan perbuatan khianat sehingga menyebabkan kerugian," katanya ketika ditemui di sini semalam.
Dalam kejadian jam 1 tengah hari kelmarin, suspek dikatakan menceroboh tokong berkenaan untuk mencuri berlian itu tetapi perbuatannya dikesan orang ramai yang kemudian membelasah suspek sehingga cedera


0 Komentar untuk "Berlian 200 tahun ditemui semula"

Dah baca? Sudikanlah beri komen sepatah dua ya...

 
Copyright © 2015 naima afrina - All Rights Reserved
Template By Catatan Info