Moto G - Smartphone Motorola

Motorola Mobility akhirnya secara rasmi memperkenalkan telefon pintar terbaru mereka, Moto G. Telefon pintar ini turut tergolong dalam kategori telefon pintar dengan harga yang berpatutan.Tersedia dengan beberapa pilihan cover belakang berwarna-warni, pengguna boleh memilih antara warna putih, hitam, biru gelap, biru terang, kuning, merah serta merah jambu.

Selain itu, Moto G tang dilengkapi skrin 4.5 inci mempunyai resolusi 720 x 1280 piksel di bahagian depan. Skrin tersebut dilengkapi dengan lapisan pelindung Gorilla Glass 3. 

Quad Core Snapdragon


Memiliki prosesor quad core Snapdragon 400 dengan kelajuan 1.2Ghz. Tenaga prosesor tersebut akan dibantu dengan RAM sebesar 1GB. Manakala terdapat kamera 5MP dan kamera 1.3MP di depan. 



Moto G ini menggunakan OS Android Jelly Bean 4.3. Pihak Google sebagai pemilik Motorola Mobility khabarnya bakal menyediakan update Android KitKat 4.4. 


Laporan awal menyatakan, telefon pintar ini akan dijual secara global, mulai dari Brazil dan beberapa negara Eropah pada bulan ini sebelum melanjutkan ke pasaran Asia, Timur Tengah dan Amerika pada Januari 2014.


0 Komentar untuk "Moto G - Smartphone Motorola"

Dah baca? Sudikanlah beri komen sepatah dua ya...

 
Copyright © 2015 naima afrina - All Rights Reserved
Template By Catatan Info