Samsung Galaxy S5: Tanggapan pertama

Ada banyak untuk suka tentang Samsung baru Galaxy S5 telefon pintar di kalangan mereka, kekurangan relatif ciri-ciri.


Jangan salah faham. Telefon pintar perdana baru syarikat itu mempunyai banyak inovasi , termasuk rintangan air , sensor kadar jantung dan pembaca cap jari untuk memintas kod laluan keselamatan. Skrin berukuran 5.1 inci menyerong , yang sedikit lebih besar daripada 5 inci sebelumnya dan lebih besar daripada iPhone 4 inci. Kamera S5 ini mampu mengambil 16 imej megapiksel , satu peningkatan daripada 13 megapixel di Galaxy S4 tahun lepas (Ulasan saya Gambar) .


Apa yang paling ketara , walaupun, adalah keputusan Samsung memberi tumpuan kepada ciri-ciri orang sebenarnya mungkin mahu. Antara ciri-ciri S4 - seperti menatal automatik kandungan apabila anda condongkan telefon atau kepala anda - datang merentasi sebagai menyemakkan atau gimik yang sering tidak berfungsi seperti yang diiklankan .


samsung_galaxy_s5_show_ap.jpg


Samsung juga dipermudahkan antara muka telefon. Seperti telefon Android lain, Galaxy S5 masih lebih kompleks untuk digunakan berbanding Apple iPhone , tetapi sebelah flip adalah anda mendapat banyak lagi cara-cara untuk menyesuaikannya , termasuk keupayaan untuk membuka kunci telefon dengan melukis corak pada skrin daripada menggunakan kod laluan . Dalam S5 , Samsung memainkan ke bawah atau membuang banyak ciri-ciri kurang berguna S4 , manakala menyusun semula tetapan dan susun atur untuk membuat perkara yang lebih mudah untuk mencari.


Telefon ini seterusnya dijual Jumaat di seluruh dunia, walaupun syarikat penerbangan beberapa di Korea dibebaskan awal. Melalui syarikat penerbangan utama AS , ia akan kos kira-kira $ 200 dengan perjanjian dua tahun perkhidmatan atau $ 600 kepada $ 660 tanpa satu.


samsung_galaxy_s5_camera_mode_reuters.jpg


Samsung menekankan aktiviti kecergasan di dalam telefon terbarunya.


Sensor kadar jantung , yang terletak di belakang di bawah lensa kamera, tidak mengukur nadi anda berterusan. Sebaliknya, anda perlu memegang jari anda pada sensor selama kira-kira lima saat sebelum dan selepas aktiviti anda. Maklumat ini akan disimpan dalam S app Kesihatan Samsung. Pemaju aplikasi lain boleh menggunakan sensor, juga.


Jika anda memerlukan pengesanan berterusan , Samsung mempunyai tiga peranti pergelangan tangan kecergasan berfokuskan keluar Jumaat. Mereka sync dengan S5 dan Samsung telefon lain untuk memberikan anda gambaran yang lebih luas aktiviti anda. Saya akan mengkaji semula ciri-ciri secara berasingan setelah saya mempunyai peluang untuk menggunakan telefon ini selama lebih daripada waktu petang.


Selaras dengan tumpuan kecergasan , Samsung juga menawarkan rintangan air , bermakna anda boleh menenggelamkan ia sebanyak 3 kaki dalam sehingga 30 minit. Anda boleh percikan jauh di tepi kolam renang , atau berpeluh ia semasa menjalankan.


Sony Corp pergi lagi dalam membiarkan anda dunk Xperia yang telefon terbaru sehingga 4.5 kaki dalam , tetapi meliputi plastik pelbagai perlu utuh untuk mendapatkan perlindungan. Dengan S5, terdapat hanya satu perlindungan untuk bimbang tentang , ditambah belakang plastik tanggal telefon. S5 bukan untuk penggunaan air, tetapi saya masih mampu untuk mengambil gambar dan mendengar audio.


16 resolusi megapiksel kamera membawa S5 lebih dekat dengan apa yang berdiri sendiri kamera yang ditawarkan, walaupun kiraan megapiksel itu hanyalah satu faktor. Dalam ujian saya rendah, kebanyakan rakaman kawasan keluar blurrier berbanding 5S iPhone 8 megapiksel (Gambar) . Saya akan mengkaji semula ciri-ciri kamera yang lebih meluas.


samsung_galaxy_s5_afp.jpg

Buat masa ini , saya akan menunjukkan bahawa antara muka kamera adalah mudah. Dengan S4 , saya sering akan menghidupkan mod dan ciri-ciri khas dengan tidak sengaja dan terlepas tembakan cuba untuk mematikannya . S5 mengurangkan pilihan anda atau sekurang-kurangnya menyembunyikan banyak dari mereka. Sebagai contoh, satu butang menggabungkan pelbagai pilihan sebelum ini dan menawarkan anda yang berkaitan berdasarkan kepada keadaan . S5 juga menjanjikan auto -fokus yang lebih cepat , walaupun ia akan mengambil masa untuk menguji janji itu.


Pembaca cap jari adalah apa yang merangsang saya yang paling mengenai S5. Apabila ia tiba di 5S iPhone jatuh lepas , saya mempunyai banyak keseronokan menggunakan pembaca cap jari untuk membuka kunci telefon tanpa perlu menumbuk dalam kod empat angka.


Untuk menetapkan ia di atas S5 , anda hanya sapu jari anda ke atas butang rumah lapan kali. Anda boleh melakukannya dengan sehingga tiga jari. Peranti mengiktiraf cetak saya apabila saya sapu ke tepi atau terbalik. Ia juga kerja-kerja selepas mengendalikan roti India berminyak , walaupun telefon menarik garis selepas saya susut jari saya dalam air. Ia menegur saya untuk membersihkan permukaan dan jari saya.


S5 pergi lagi daripada iPhone dalam membiarkan anda menggunakan cap jari anda untuk membeli barang di kedai-kedai runcit yang menerima aplikasi mudah alih PayPal. Anda sapu sensor bukannya memasuki kod laluan anda.


(Lihat juga : Samsung Galaxy S5 sensor cap jari disahkan untuk sokongan PayPal)


Cap jari anda juga boleh digunakan untuk membuka kunci yang baru, mod swasta di telefon. Apabila anda keluar daripada mod itu, gambar dan dokumen lain yang anda menetapkan sensitif tersembunyi seolah-olah mereka tidak pernah wujud.


Sesetengah orang mungkin bimbang tentang kehilangan identiti cap jari mereka untuk penggodam. Tidak seperti kod laluan , cap jari tidak boleh diubah. Saya hanya akan ambil perhatian bahawa itu pilihan, dan anda masih boleh menggunakan kod laluan cara anda sentiasa mempunyai . Seperti Apple, Samsung menyimpan ID cap jari di bahagian yang bercagar telefon, jadi ia tidak pernah pergi ke mana-mana pelayan. Apabila PayPal perlu mengesahkan identiti, telefon hanya memberitahu aplikasi PayPal mengenai perlawanan itu, tanpa perlu menghantar ID cetak.


samsung_galaxy_s5_mwc_ap_.jpg

Ibu bapa juga akan menghargai mod kanak-kanak dipenuhi dengan aplikasi yang spesifik mengikut umur bagi setiap kanak-kanak. Tetapi untuk meninggalkan mod kanak-kanak, semua yang anda perlu lakukan adalah masukkan tahun kelahiran itu 2001 atau sebelum ini. Aplikasi ini adalah juga cukup membantu untuk memberitahu kanak-kanak untuk memilih umur yang lebih tua daripada 13. Anda perlu membayar $ 5 sebulan untuk perkhidmatan premium yang termasuk kod laluan sebenar, bukan hanya tahun kelahiran anda.


Satu kawasan di mana telefon Samsung masih jatuh pendek dalam pembinaan mereka. Walaupun plastik yang boleh ditanggalkan kembali memungkinkan untuk menggantikan bateri , ia datang merentasi sebagai murah sebelah kaca iPhone kembali dan badan logam HTC One .


Dan Samsung telah tidak dibuang sepenuhnya semua kekusutan itu. Masih terdapat dua aplikasi berasingan untuk mendengar muzik, menonton video dan membeli aplikasi. S5 datang dengan aplikasi Google standard untuk Android, tetapi Samsung Electronics Co memuatkan sendiri juga.


Ini bukan kelemahan yang besar. Terdapat lebih kepada suka daripada tidak.


S5 bukan satu-satunya telefon pintar baik di luar sana , tetapi ada yang cukup dalam untuk memberikan Samsung hit lain.



0 Komentar untuk "Samsung Galaxy S5: Tanggapan pertama"

Dah baca? Sudikanlah beri komen sepatah dua ya...

 
Copyright © 2015 naima afrina - All Rights Reserved
Template By Catatan Info