LG Vu 3, pesaing Galaxy Note 3

LG Vu 3, pesaing Galaxy Note 3 akhirnya secara rasmi diperkenalkan pada umum. Phablet itu memiliki skrin dengan rasio yang sama seperti model sebelumnya, yakni 4:3 namun dengan ukuran yang lebih besar, 5.2 inci. Selain itu, LG meningkatkan kualiti phablet ini dengan prosesor Snapdragon 800 2.2GHz. Meskipun phablet ini memiliki skrin yang lebih besar, ukurannya masih sama. Hal ini kerana LG mereka bentuk phablet ini dengan saiz yang tipis, lebih kurang 0.2 inci. Dengan ini, LG dapat mereka telefon pintar sama besar seperti model sebelumnya.

Skrin 5.2 inci phablet ini menggunakan teknologi IPS dan hadir dengan resolusi 1280 x 960 piksel. Selain itu, untuk menunjang kekuatan prosesor, terdapat RAM sebesar 2GB dan Adreno 330.
Di bahagian belakang terdapat kamera 13MP dengan LED flash dan autofocus. Selain itu, terdapat pula kamera 2.1MP di bahagian depan.
LG turut menyematkan OS Android Jelly Bean 4.2.2 dan di tunjang dengan pen stylus Rubberdium. Juga dilengkapi dengan sambungan LTA, TMDB, 4G LTE, HSPA+, WiFi, Bluetooth 4.0 dengan A2DP serta GPS dengan aGPS.


0 Komentar untuk "LG Vu 3, pesaing Galaxy Note 3"

Dah baca? Sudikanlah beri komen sepatah dua ya...

 
Copyright © 2015 naima afrina - All Rights Reserved
Template By Catatan Info