Cara senang buat duit ikut facebook tanpa guna blog.

Selepas bercerita tentang pakar seo Malaysia dan pakar seo blogspot Malaysia, terfikir saya, kalau jadi pakar seo pun kalau tak boleh buat duit kat blog ke, buat duit facebook ke, tak guna jugak kan. Tapi ramai pakar seo kat malaysia ni berjaya buat duit secara online dan berpuashati dengan pendapatan online mereka. Yang ni kita nak tahu ni kan, cara-cara buat duit online, memang ada banyak cara. Kalau satu cara je, lambat nak naik duit dalam akaun bank.


Buat Duit 8share Facebook vs Nuffnang


Saya cuba nak bandingkan buat duit online ikut 8share ke facebook dengan buat duit dari iklan nuffnang, saya pernah beberapa kali dapat duit dari nuffnang ( takde le banyak sangat ) dan beransur-ansur tak suka nuffnang. Kenapa?


buat duit sampingan facebook
Duit dalam akaun 8share, setiap hari naik dalam rm3 ringgit ( average ) dengan 2 kali iklan.



Kalau guna nuffnang, kena ada blog tapi sekali pasang iklan jer, dah, biar jer cuma blog kena update ler. Kalau trafik ke blog tinggi, naik lah pendapatan dengan nuffnang. Bagi saya kalau dah cecah rm100 sebulan tu dah banyak tuh ( untuk iklan nuffnang yg biasa-biasa je ).


Kalau guna 8share, pada pendapat saya, lagi senang nak dapat duit walaupun dua cara cari duit online ni berbeza, tapi dari segi pendapatannya, dengan 8share lagi senang. Ini mengikut pengalaman saya yang masih baru lagi dengan 8share. Dengan nuffnang, awal-awal guna nuffnang dulu, ok gak, tapi makin lama, makin slow le plak. Itu yang saya kurang berkenan.


Sedikit Tip 8share


Join group yang ramai orang, iklan kan iklan 8share kat sana. Pastikan group tuh sesuai dengan iklan, contohnya iklan smartphone mestilah di iklankan ke group smartphone. Cam tuh lah seterusnya.Kalau belum ada akaun 8share, dapatkan di website 8share secara percuma!


Selamat mencuba!



0 Komentar untuk "Cara senang buat duit ikut facebook tanpa guna blog."

Dah baca? Sudikanlah beri komen sepatah dua ya...

 
Copyright © 2015 naima afrina - All Rights Reserved
Template By Catatan Info